סמינריון במדעי החברה

סמינריון במדעי החברה הוא לא תמיד משימה פשוטה. אם מתכננים אותו מחושבת הוא יכול להיות הזדמנות נהדרת להראות את כישוריך הלימודיים במדעי החברה, ולאפשר לך לחקור לעומק נושאים חברתיים שמעניינים אותך. לעיתים חלק מהמרצים מאפשרים "יד חופשית" בבחירת הנושא ומאפשרים לסטודנט שליטה בלעדית ומלאה.

מצד אחד, החופש הזה מאפשר לסטודנט לנתח בכלים מדעיים סוגיה חברתית עדכנית ורלוונטית שמסקרנת אותו. מצד שני, לפעמים לחופש שניתן לסטודנט יש מחיר והוא מגדיל את הסיכוי לבצע טעויות. כך, סטודנט שכותב סמינריון במדעי החברה עלול לבחור נושא מקיף מדיי, שכמות המחקר הדרושה בו חורגת מדרישות הסמינריון.

לכן, מומלץ להתייעץ עם בעל ניסיון במהלך תהליך הכתיבה. לפעמים שיחת התייעצות קטנה, גם ללא תשלום, יכולה למקד את הסטודנט ולחסוך לו עבודה מיותרת.

קניית סמינריון במדעי החברה:

ניתן לרכוש עבודה אקדמית, עבודת גמר, פרוסמינריון וסמינריון במדעי החברה בתשלום. לא מדובר בעבודת סמינריון במדעי החברה למכירה אלא בכתיבה מ"אפס" של העבודה בהתאם להנחיות. אשמח לעמוד לרשותם 24/7

 

יניב: 050-2505022

 

 

סמינריון במדעי החברה- הצעת מחקר

במקרים רבים יש צורך להגיש הצעת מחקר בטרם כתיבת הסמינריון. הצעת המחקר מצריכה מחקר ראשוני ומקדים של נושא המחקר וגיבוש של המתודולוגיה עליה יתבסס הסמינריון במדעי החברה. הצעת המחקר מהווה את הבסיס של הסמינריון ולא תמיד המרצה מאשר אותה מייד. לפעמים הוא מחווה את דעתו המקצועית ומבקש לערוך שינויים. במידה וכך, כדאי לנסות לקבל ממנו הערות ממוקדות ככל הניתן. הערות שניתן יהיה לתרגם אותן בצורה מעשית לפעולות נקודתיות וספציפיות שיש לבצע במסמך (למשל, מבחינה רעיונית, עיצובית וכדומה).

ממכם, סטודנטים יקרים, זה מצריך סבלנות וגמישות. מומלץ לקחת בחשבון שהצעות מחקר רבות הן סוג של "פינג פונג" בין המרצה לסטודנט. לא תמיד אפשרי להגיש רעיון "מזוקק" והצעת מחקר מושלמת על הפעם הראשונה. מדובר, לרוב, בתהליך הדרגתי, שנבנה בשלבים.

הערות של המרצה הן דבר בלתי נמנע, הם נועדו לסייע לכם בהמשך לעזור לכם להציג תוצר סופי משופר- בדמות סמינריון איכותי במדעי החברה.

סמינריון במדעי החברה- ריכוז והתעמקות בספרות אקדמית

קריאת ספרות אקדמית כחלק מתהליך הכתיבה של הסמינריון במדעי החברה היא עסק מתיש, בייחוד עם נושא המחקר רחב מדיי. נושא ממוקד יותר מאפשר לצמצם את היקף החומר האקדמי הקיים למספר פריטים בודדים שמהם אפשר להתחיל. אך לא מומלץ לסמוך רק על הספרות הראשונית שמצאתם באופן אקסקלוסיבי. כדאי לבדוק אילו ספרים רלוונטיים מצוטטים באותם מקורות ולנסות להשיג אותם גם.  

 

סמינריון במדעי החברה- עריכת המחקר

חלק גדול מהסמינריונים במדעי החברה הם מחקריים וצריכים להתבסס על מחקר מקורי ולא רק על אינטגרציה וסנטזה של מקורות קיימים. בכך, למעשה, טמונה תרומת המחקר. מחד, המחקר המקורי יכול לאפשר לסטודנט להציג טענה, הסותרת את הרעיונות האקדמיים המקובלים בתחום. ומאידך, לחזק ולאשש את המסגרת הרעיונית  האקדמית בתחום מסוים.

זה החלק החשוב ביותר של הסמינריון במדעי החברה ומהווה חלק ניכר מהציון. מומלץ להגדיר לוחות זמנים מדויקים למחקר, שכן, לרוב, לבצע אותו בצורה יעילה דורש זמן ומאמץ רבים. בתכנון לוח הזמנים כדאי גם להשאיר מרווח זמן מוגדר ופתוח לכל מיני בעיות שעלולות להתעורר ושלא תמיד ניתן לחזות ולפרט אותן בתכנון המוקדם.

בד"כ הסמינריונים המחקריים במדעי החברה מורכבים ממחקר איכותני וכמותני (ולעיתים פחות נפוצות משילוב של השניים). סמנריונים מחקריים הם בד"כ תובעניים יותר מסמינריונים עיוניים. הם ומצריכים השקעה גדולה יותר מהסטודנט, שנדרש ליותר מאשר רק אינטגרציה של מאמרים. שכן, לא מדובר רק במחקר עצמו, כמובן, אלא גם בתמלול של הראיונות ובניתוח קטגורי ורעיוני של הממצאים (מחקר איכותני).  ו/או בקידוד נתונים וניתוח סטטיסטי של התוצאות (מחקר כמותני).

סמינריון במדעי החברה- זהו, מתחילים בכתיבה

כתיבת הסמינר במדעי החברה הוא תהליך ארוך, איטי, וכן, גם מייגע. לרוב התוצר הסופי מושג בשלבים ומורכב מגרסאות שונות של טיוטה, שכל אחת מהן כוללת תיקוני תוכן ועיצוב של קודמתה.

צריך לשים לב שהיקף העבודה לא יחרוג ממספר העמודים המותר. עם זאת, בד"כ חריגה קטנה ממגבלת העמודים במהלך כתיבת הסמינריון היא דבר שבשגרה. זה לא דבר יוצא דופן ותמיד יותר קל להסיר מידע מלהוסיף. פשוט מצמצמים בהתאם לדרישות המרצה ברגע שהסמינריון קרוב לסיום.

סמינריון במדעי המדינה- הפניות וכללי ציטוט

כתיבה מדויקת של ההפניות וכללי הציטוט הוא החלק הפחות יצירתי ומעניין בסמינריון אבל שווה לדייק בו. כללי ציטוט נכונים מהווים בד"כ 5% מהציון ויכולים להיות נקודות במתנה לסטודנט. מאידך, לאבד ניקוד על כללי ציטוט שגויים, לאחר שהשקת בעריכת המחקר ובכתיבת הסמינר זה פשוט מאכזב.

לכן, לא לשכוח לוודא שכללי הציטוט בעבודה כתובים בהתאם לסגנון שביקש המרצה ובאופן אחיד ומדויק,  הן בגוף העבודה והן ברשימת המקורות.